Winterzwemmen Zwolle

Vasu Coaching Vorm Paars

Rondje winterzwemmen

Verzamelen om 10:00 uur helemaal links op het strand (gezien met je rug naar Grand Café Milligers) van Stadshagen, Zwolle. Kom in warme kleding, met je zwemkleding hieronder.

We starten met warming-up; een paar oefeningen (bv; klok/slinger, squat, jumping jack, wrijven vd nieren). Adem tijdens de voorbereiding zoveel mogelijk in en uit door de neus. In het water zoeken we een zo rustig mogelijke ademhaling op, in door neus uit door mond.

Soms doen we dan eerst nog een ademtechniek voor focus, nog een korte opwarmer en gaan vervolgens (bij grote groep in 2-tallen) gezamenlijk in stilte het water in en zwemmen hooguit een minuutje. Goed opgewarmd dus en niet te lang erin. Zo bereiken we een optimaal resultaat zonder onderkoeling.

Daarna is er gelegenheid iets warms te drinken bij de Milligers.

Aangezien dit géén workshop is, maar een wekelijkse activiteit waarbij je gewoon kunt aanhaken, is de workshop ter voorbereiding ZEKER aan te raden!

Hoe ziet het rondje winterzwemmen eruit?

  • Om 10:00 uur verzamelen bij de Milligerplas, ter hoogte van Grand Café de Milligers
  • Rondje staande bodyscan (aankomen), losmaken en warming-up
  • Lopers (joggen) een rondje Milligerplas, eventuele achterblijvers warmen ter plekke op met de oefeningen van ervoor en evt. eigen oefeningen, zoals opdrukken e.d. (warm worden en blijven, net tegen zweten aan)
  • Ademronde (Pranayama of WHM)
  • Kort rondje warming-up
  • Groep gezamenlijk in tweetallen het water in, 30 tot 60 seconden zwemmen, adem in door neus en uit door mond, adem omlaag brengen (ontspanning)
  • ca. 11:00 Aankleden en naar huis of iets (warms) drinken in de Milligers

Voor het faciliteren vragen we een symbolische bijdrage van € 10, strippenkaart 10 x voor € 50,- Inclusief warm drankje bij de haard!

Voorbereiding

  1. Kom in loop- (comfortabele) en warme kleding
  2. Neem handdoek mee, evt. badjas en slippers voor buiten omkleden
  3. Warme, droge kleding voor na het zwemmen

Veiligheid

  1. We warmen goed op (om kramp te voorkomen en voor optimaal resultaat)
  2. We zwemmen kort (max. 10 tot 30 ademhalingen), ca. 1 minuut, voor optimale veiligheid en maximaal resultaat
  3. We gaan in 2-tallen (buddies) te water en kunnen elkaar zo in de gaten houden (of iemand de ‘gasping’ hoge ademhaling kan laten zakken, ontspanning kan vinden en niet te lang in het water blijft)
  4. Contra indicaties; hoge bloeddruk, epilepsie, hartproblemen, ook bij twijfel graag contact opnemen van te voren!

Schrijf je in voor het winterzwemmen!

mei 2019
madiwodovrzazo
293012345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112

Benieuwd naar alle trainingen die wij verzorgen?